Dzieci mają tendencję do nadawania nowym rzeczom własnych nazw. Często te nazwy są wynikiem skojarzeń z dźwiękami lub obrazami, które dzieci kojarzą z danymi przedmiotami.
Czasami nazwy te są całkowicie wynikiem ich kreatywności, co może prowadzić do zabawnych sytuacji.
Błędna podpowiedź
Jedną z takich sytuacji miało miejsce podczas lekcji przyrody.
Nauczycielka prezentowała uczniom zdjęcia różnych zwierząt, a zadaniem dzieci było przypisanie odpowiednich nazw do przedstawionych ilustracji.
Dzieci kolejno zgłaszały się i sprawnie dopasowywały nazwy do zwierząt na ilustracjach. Nadszedł czas na Jasia, który podszedł do biurka nauczycielki.
Pokazała mu zdjęcie niedźwiedzia, widząc, że chłopiec ma trudności z rozpoznaniem zwierzęcia, postanowiła podpowiedzieć mu, że czasami mamusia tak nazywa tatę. Niestety, odpowiedź Jasia była zupełnie inna, czego nauczycielka się nie spodziewała.